Digital portfolio uppgift

Jag valde att göra min portfolio i i bloggformat med en stor header. Headerbilden som jag skapat är en vinterbild med lite frostiga bär och en text i typsnittet irish golds där det står bloggens namn "Laida". Förutom bakgrundsbilden och texten har jag också lagt till ett garnnystan som jag klippt ut från en bild som jag hittade på Google. Min tanke med nystanet var att den skulle symbolisera att bloggen följer ett tema, en röd tråd, från början till slut. Egentligen var garnet rött från början men jag ändrade färgen till rosa för att det passade bättre ihop med bären och färgen på texten. Jag ändrade färgen genom att använda svamp/färg som finns på Pixlr E. Jag klippte även bort den vita bakgrunden som fanns på ursprungsbilden med garnet.
 
Jag valde att använda verktyget Avancerad Pixlr E då den har fler redigerings altenativ än den lekfulla Pixlr X.
 
Temafärgen på min blogg är en ljusturkos färg som jag tycker passar bra ihop med headern och som bakgrundsbild på bloggen valde jag en bild på min favorit musikgrupp, Hov1. Den bilden har jag hittat för ett tag sedan på Pintrest.
 
 
 
Ursprungsbilderna som jag använt i min header:
 
 
Allmänt | |
Upp